Manipulatory

Teleskopické nakladače jsou dnes součástí mnoha statků a provozů. Díky své kompaktní  a mnohostranné konstrukci, manévrovatel



 

Jako technicky výrazně silnou alternativu uvedla na trh firma Claas jedinečný teleskopický nakladač Claas Scorpion, který svou koncepcí pohonu, vysokým výkonem hydrauliky a exkluzivně intuitivním ovládáním představuje revoluci na trhu s teleskopickými manipulátory.

Navíc jako jediný teleskopický nakladač ve své třídě je vybaven plynulým hydrostatickým pohonem s maximální tažnou silou.


 

S tímto strojem se práce pro obsluhu stává jednoznačně zábavou. Bez řazení zrychlíte z 0 na 40 km/h plně plynule a v každém okamžiku máte k dispozici maximální tažnou sílu a jistotu, že se Scorpion automaticky přizpůsobí požadavkům a daným podmínkám.

Motor

Srdcem tohoto mimořádně obratného a dynamického manipulátoru je významně silný a exkluzivně úsporný čtyřválcový motor Deutz ve třech výkonnostních variantách  o objemu 4.04 l a výkonu 102, 120 a 140 PS (dle ISO 9249 při 2.400 ot.min-1) disponujících excelentními točivými momenty hodnot 390, 445 a 493 Nm.  Motor je příčně uložen a splňuje emisní normu TIER III.



Tento dynamický motor je vybaven systémem zpětného proudění vzduchu (pomocí reverzního ventilátoru) pro okamžité očištění chladičů SCS – Self Cleaning Systém (Samočisticí systém).


 

Veškeré kontrolní body a údržbová místa jsou snadno a rychle přístupná. Navíc je vybaven řadou bezpečnostních prvků jako je např. nemožnost startování při nezatažené ruční parkovací brzdě nebo blokování opakovaného nastartování pokud je motor již v činnosti.



Převodovka

VARIPOWER

Excelentní provedení převodovky VARIPOWER zajišťuje mimořádné jízdní vlastnosti díky inteligentnímu propojení převodovky a axiálního pístového hydromotoru v provedení velkého úhlu vyklopení (45°).

V praxi to uživatelům zajišťuje stále a bez vnějšího přičinění vzájemné přizpůsobení pojezdové rychlosti a tahové síly, což bezvýhradně vede k jeho špičkové tahové síle v porovnání s konkurencí. Exkluzivně je Vám tažná síla k dispozici v celém rozsahu pojezdové rychlosti od 0 do 40 km/h a to bez přerušení.



VARIPOWER PLUS
 

 

Toto provedení představuje řešení pro ještě vyšší nároky na hnací ústrojí. Zde je zvýšen výkon dalším hydromotorem s konstantním geometrickým objemem. Inteligentní řízení zajišťuje automatické rozložení výkonu, což přináší dosud nevídané jízdní výkony jdoucí ruku v ruce s komfortem a jednoduchostí ovládání, čímž jsou stroje Claas tak pověstné.

Podvozek

 

Hlavním heslem je u stroje SCORPION maximální spolehlivost a absolutní stabilita, kterou hlavní rám bezpochyby splňuje. Díky velmi nízko položenému těžišti stroje se zachováním vynikající světlé výšce 470 mm a nekompromisnímu rozložení hmotnosti 40:60 zaručuje optimální práci v terénu.



Masivní konstrukce obou hnacích a zároveň řiditelných náprav se 100% svorností přední nápravy a úhlem natočení kol 45°/45° potvrzuje mimořádnou manévrovatelnost. Vždyť hodnota poloměru otáčení – 3,6 a 3,75 m (u SCORPIONU 9040) dokazuje neporanitelnost v obratnosti stroje ve své třídě. To vše podtrhuje široké a rozmanité spektrum využití tohoto vysoce obratného siláka i pro ty nejtěžší podmínky, které v zemědělství běžně panují.
 




Při jízdě po pozemní komunikaci se jednoduše přepnete na režim řízení přední nápravy pomocí kolébkového vypínače. Přitom se automaticky kola zadní nápravy nastaví do polohy pro přímou jízdu. A obsluha se může pohodlně soustředit na bezpečnou jízdu.


Provozní a parkovací brzda u verze 40 km/h

 

Provedení bezúdržbové nožní dvouokruhové lamelové brzdy v olejové lázni s posilovačem, umístěné na přední i zadní nápravě dokládá že je bezpečnost provozu strojů pro firmu Claas prioritní.

Řízení
V režimu 0 – 20 km/h je řízení pomocí všech čtyř kol – psí chod.

V režimu 0 – 40 km/h je řízení pomocí přední nápravy.



Pro model SCORPION 9040 je volitelnou položkou hydraulické vyrovnávání vodorovné polohy v rozsahu (+/- 10°) pro bezpečnou a přesnou korekci náklonu stroje v příčném směru.



Hydraulická soustava

Hydraulická soustava je dimenzována tak aby spolehlivě zajišťovala plné využití potenciálu celého stroje.


Proto jsou u manipulátorů SCORPION k dispozici hned tři varianty výkonné hydrauliky se špičkovým výkonem od 90, 88 až do 103 kW s průtokem od 90 do 150 l.s-1 a tlakem 250 barů včetně možnosti snímání  zatížení (Load Sensing) a tlakovou regulací pro eliminaci zbytečných ztrátových výkonů a z toho plynoucí nežádoucí zahřívání oleje.




Navíc stroj je možno osadit 4 až 7 kusy rychlospojek pro maximální vyžití stroje při různých operacích.




Teleskopické rameno

Robustní proti zkrutu vyztužený rám s bočním vedením teleskopického výložníku včetně hluboko v rámu ukotveného teleskopického výložníku s efektivním a komfortním tlumením kmitů s výškou zdvihu až  8,95 m a nosností až 4,1 tuny, řadí SCORPIONA do vyšší třídy teleskopických manipulátorů při současném zachování velmi příjemných kompaktních rozměrů.




Společně s nízko položeným těžištěm se ze SCORPIONU a jeho výše jmenovaných parametrů stává takřka jedinečný pomocník který je schopný optimálně pracovat ve vysokém tempu i v podmínkách, kde jiné stroje již končí.


Maximální bezpečnost zajišťují robustní segmenty teleskopického výložníku – vedené v bez údržbových kluzných ložiscích společně s inteligentním vedením hadic pro jejich maximální ochranu před poškozením při práci v nejtěžších zemědělských podmínkách.




Masivní provedení hlavního ložiska teleskopického výložníku propůjčuje nakladači Skorpion zatěžovatelnost, která zatím nebyla v průmyslu dosažena. Stejné řešení je využito i v souvislosti s bočním vedení teleskopického výložníku v rámu vozidla.


Samozřejmostí je dokonalý systém tlumení kmitů teleskopického výložníku, jenž garantuje řidiči výrazně klidnější jízdu stroje a nedochází tak k vypadávání sypkého materiálu z lopaty.


Exkluzivní záležitostí je tlumení koncových poloh při zasouvání výložníku. Tento systém spolehlivě zabraňuje tvrdým nárazům ve sloupku i tlakovým špičkám v hydraulické soustavě, což prodlužuje životnost jednotlivých hydraulických prvků a pozitivně ovlivňuje energetickou náročnost pracovních operací.

 


Koncová pracovní část teleskopu je opatřena silnou Z- kinematikou mechanismu, jenž  obstarává maximální úhel natočení  (úžasných 163°) pracovního nářadí pro zaručené vyprázdnění každé pracovní lopaty.

Kabina – ovládání

U strojů Claas se již stalo pravidlem, že komfort a jednoduchost ovládání veškerých strojů je hlavní prioritou, neboť je zřejmé že výkonné agregáty jsou k ničemu pokud je ovládání stroje složité a nepřehledné.Proto je Scorpion již ve standardu vybaven pružně uloženou prostornou a komfortní kabinou s panoramatickým kruhovým výhledem v širokém úhlu pro volný výhled na čelní nářadí pro bezpečné nakládání a vykládání i v případě vysokých bočnic.
   Levý panel                  Přední  panel                       Pravý panel



Kabina neobsahuje pro konkurenci tolik obvyklý příčný nosník mezi čelním sklem a střechou. To vede k bezkonkurenčnímu výhledu při polohování balíku nebo palet ve vysoké pracovní výšce.


       Kontrolní panel                       Pravá konzola                         Boční konzola                   Zatížení teleskopu


Již při mírném tlaku na pedál Scorpion automaticky sníží pojezdovou rychlost na požadovanou úroveň, bez ohledu na otáčky motoru.


Výkonná klimatizační soustava zajišťuje v horkých i chladných dnech tepelnou pohodu prostřednictvím čistého vzduchu tak, aby se obsluha cítila příjemně. Sériově je vybavena i spínáním oběhu vnitřního vzduchu. Díky volitelnému vyhřívání bočních skel a zadního skla má řidič stálý a  výjimečný výhled za všech podmínek.

Ovládání:

  • Levá ruka:  je výhradně na volantu a ovládá jím směr jízdy.
  •  Pravá ruka: pomocí multifunkčního pákového ovladače integrovaného do  komfortního sedadla ovládá směr jízdy vpřed, vzad a neutrál.

Samozřejmostí je ovládání veškerých funkcí teleskopu.

Multifunkční páka – ovládání teleskopu:

  • Zvedání / spouštění
  • Vysouvání / zasouvání teleskopického výložníku
  • Vyklápění / sklápění
  • Zapnutí / vypnutí 4. okruhu řízení
  • Směr jízdy vpřed / vzad / neutrální poloha
  • Zapnutí / vypnutí závěru diferenciálu přední nápravy (100%)

Zkrátka vlevo řídíte a vpravo ovládáte – a jde to snadno a rychle.





BuchtaP© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode